Pil Sorunu

Cengiz6155

Kayıtlı Üye
#1
Merhaba, Öncelikle gm discovery telefonunu 1.5 sene oldu kullanalı ben telefonu ilk aldıgımda kalibrasyon işlemi yapmadım oyüzden pilim çabuk bitmeye başladı dayanması için rom felan yükledim ne yazıkki fayda etmedi pilde 10 saat felan filan tut dediler yaptım yine olmadı bataryayı deiştim yine fayda etmedi, eğer pil süresini uzatabilecek rom yada bi kalibrasyon gibi bişey varsa yorumlarınızı bekliyorum...
 
S

Snake

#2
Google Play de Bi Uygulama Vardı Adını Hatırlayamadım Şarj'ını 100% Yaptıktan Sonra Butona Basıp Kalipre Ediyodu Etkisinide Gördüm Araştır Derim.
 
A

Atakan58

#3
Snake' Alıntı:
Google Play de Bi Uygulama Vardı Adını Hatırlayamadım Şarj'ını 100% Yaptıktan Sonra Butona Basıp Kalipre Ediyodu Etkisinide Gördüm Araştır Derim.
https://play.google.com/store/apps/details?id=com.nema.batterycalibration&hl=tr


[font=Roboto, UILanguageFont, Arial, sans-serif]Battery Calibration[/font]


[font=Roboto, UILanguageFont, Arial, sans-serif]

[/font]
 
S

Snake

#4
atakan58' Alıntı:
Snake' Alıntı:
Google Play de Bi Uygulama Vardı Adını Hatırlayamadım Şarj'ını 100% Yaptıktan Sonra Butona Basıp Kalipre Ediyodu Etkisinide Gördüm Araştır Derim.
https://play.google.com/store/apps/details?id=com.nema.batterycalibration&hl=tr


[font=Roboto, UILanguageFont, Arial, sans-serif]Battery Calibration[/font]


[font=Roboto, UILanguageFont, Arial, sans-serif]

[/font]
https://play.google.com/store/apps/details?id=com.vitula.batterycalibration&hl=tr

Ben Bunu Kullanmıştım.
 
A

Atakan58

#5
O uygulamayı bilmiyorum. O da işe yarıyordur herhalde..

Ama benim kullandığım 47kb ve 5.000.000 indirmesi var
 

maraza

Yasaklı Üye
#9
Cengiz6155' Alıntı:
yokya arkadaşlar hiç faydası dokunmadı benim telefona, yorumlarınız için teşekkür ederim.
Bir istatistik dosyasının silinmesi (batterystat.bin) yada diğer adı ile kalibrasyonun batarya ömrüne etki edebileceği teknik ve teorik olarak ham hayaldir. Bazılarının işe yarıyor demesi plasebo etkisinden başka bir şey değildir. Androidin üreticisi bile kalibrasyon diye bir şey yoktur derken bu ısrarın sebebi şehir efsaneleridir. 

Teknik olarak 10 saat şarj etmenizde mümkün değildir. Bu ayrı bir şehir efsanesidir. Nikel magnezyum piller için gerekliydi bu 20 yıl önce.

Romunuzda veya sisteminizde bir tuhaflık olup olmadığına bakmalısınız. Wakelock dedector kullanarak şarj ettikten sonra batarya bitmesine yakin bir kullanım istatistiği alıp ekran görüntüsü atarsanız neyin yanlış gittiğini söyleyebiliriz.

Ayrıca bataryaniz yanlış kullanım yüzünden gerçekten bozulmuş olabilir. Lityum ion pilleri tam bitirip şarj etmek, bilgisyar usb bağlantısı ile şarj etmek, amper değeri hatalı bir şarj aleti kullanmak suretiyle rahatlıkla bozabilirsiniz. 
 

maraza

Yasaklı Üye
#10
Cengiz6155' Alıntı:
yokya arkadaşlar hiç faydası dokunmadı benim telefona, yorumlarınız için teşekkür ederim.
Bir istatistik dosyasının silinmesi (batterystat.bin) yada diğer adı ile kalibrasyonun batarya ömrüne etki edebileceği teknik ve teorik olarak ham hayaldir. Bazılarının işe yarıyor demesi plasebo etkisinden başka bir şey değildir. Androidin üreticisi bile kalibrasyon diye bir şey yoktur derken bu ısrarın sebebi şehir efsaneleridir. 

Teknik olarak 10 saat şarj etmenizde mümkün değildir. Bu ayrı bir şehir efsanesidir. Nikel magnezyum piller için gerekliydi bu 20 yıl önce.

Romunuzda veya sisteminizde bir tuhaflık olup olmadığına bakmalısınız. Wakelock dedector kullanarak şarj ettikten sonra batarya bitmesine yakin bir kullanım istatistiği alıp ekran görüntüsü atarsanız neyin yanlış gittiğini söyleyebiliriz.

Ayrıca bataryaniz yanlış kullanım yüzünden gerçekten bozulmuş olabilir. Lityum ion pilleri tam bitirip şarj etmek, bilgisyar usb bağlantısı ile şarj etmek, amper değeri hatalı bir şarj aleti kullanmak suretiyle rahatlıkla bozabilirsiniz. 
 

Cengiz6155

Kayıtlı Üye
#11
maraza' Alıntı:
[font='Open Sans', sans-serif]Bir istatistik dosyasının silinmesi (batterystat.bin) yada diğer adı ile kalibrasyonun batarya ömrüne etki edebileceği teknik ve teorik olarak ham hayaldir. Bazılarının işe yarıyor demesi plasebo etkisinden başka bir şey değildir. Androidin üreticisi bile kalibrasyon diye bir şey yoktur derken bu ısrarın sebebi şehir efsaneleridir. [/font]


[font='Open Sans', sans-serif]Teknik olarak 10 saat şarj etmenizde mümkün değildir. Bu ayrı bir şehir efsanesidir. Nikel magnezyum piller için gerekliydi bu 20 yıl önce.[/font]

[font='Open Sans', sans-serif]Romunuzda veya sisteminizde bir tuhaflık olup olmadığına bakmalısınız. Wakelock dedector kullanarak şarj ettikten sonra batarya bitmesine yakin bir kullanım istatistiği alıp ekran görüntüsü atarsanız neyin yanlış gittiğini söyleyebiliriz.[/font]

[font='Open Sans', sans-serif]Ayrıca bataryaniz yanlış kullanım yüzünden gerçekten bozulmuş olabilir. Lityum ion pilleri tam bitirip şarj etmek, bilgisyar usb bağlantısı ile şarj etmek, amper değeri hatalı bir şarj aleti kullanmak suretiyle rahatlıkla bozabilirsiniz. [/font]
 
 Çok haklısınız hocamda şöyle bir şey var arkadaşlarımın telefonun pili daha çok dayanıyor bende şaşırıyorum aynı oyunları oynayıp aynı programları kullanıp aynı romları kullanıyoruz belki bataryada sıkıntı vardır dedim ama yeni batarya aldım %40 da başladı %0 a kadar bitirmeye çalıştım kapalı halde %100 kadar şarj ettim ama malesef oda işe yaramadı telefonu telpayamı göndersem acaba stock rom yükleyip ( cihazda sıkıntı var galiba )
 

maraza

Yasaklı Üye
#12
Cengiz6155' Alıntı:
maraza' Alıntı:
[font='Open Sans', sans-serif]Bir istatistik dosyasının silinmesi (batterystat.bin) yada diğer adı ile kalibrasyonun batarya ömrüne etki edebileceği teknik ve teorik olarak ham hayaldir. Bazılarının işe yarıyor demesi plasebo etkisinden başka bir şey değildir. Androidin üreticisi bile kalibrasyon diye bir şey yoktur derken bu ısrarın sebebi şehir efsaneleridir. [/font]


[font='Open Sans', sans-serif]Teknik olarak 10 saat şarj etmenizde mümkün değildir. Bu ayrı bir şehir efsanesidir. Nikel magnezyum piller için gerekliydi bu 20 yıl önce.[/font]

[font='Open Sans', sans-serif]Romunuzda veya sisteminizde bir tuhaflık olup olmadığına bakmalısınız. Wakelock dedector kullanarak şarj ettikten sonra batarya bitmesine yakin bir kullanım istatistiği alıp ekran görüntüsü atarsanız neyin yanlış gittiğini söyleyebiliriz.[/font]

[font='Open Sans', sans-serif]Ayrıca bataryaniz yanlış kullanım yüzünden gerçekten bozulmuş olabilir. Lityum ion pilleri tam bitirip şarj etmek, bilgisyar usb bağlantısı ile şarj etmek, amper değeri hatalı bir şarj aleti kullanmak suretiyle rahatlıkla bozabilirsiniz. [/font]
 
 Çok haklısınız hocamda şöyle bir şey var arkadaşlarımın telefonun pili daha çok dayanıyor bende şaşırıyorum aynı oyunları oynayıp aynı programları kullanıp aynı romları kullanıyoruz belki bataryada sıkıntı vardır dedim ama yeni batarya aldım %40 da başladı %0 a kadar bitirmeye çalıştım kapalı halde %100 kadar şarj ettim ama malesef oda işe yaramadı telefonu telpayamı göndersem acaba stock rom yükleyip ( cihazda sıkıntı var galiba )
Aynı romları kullanıyor olmanız aynı sonucu alacağınız anlamına gelmez.
Linkleri görebilmek için Giriş yap veya üye ol.


Bu linkteki programı yükleyerek bir günlük istatistik alın resimdeki gibi

O zaman telefonunuzda neler olup bittiğini görebiliriz. 
Birde aslında aklıma geliyor bir şey ama denemek lazım, o pili fazla giden arkadaşınızın şarj aletini bir deneyin. Şarj aletiniz bozulumuş uygun şekilde yükleme yapmıyor olabilir.
 

Cengiz6155

Kayıtlı Üye
#13
maraza' Alıntı:
Cengiz6155' Alıntı:
maraza' Alıntı:
[font='Open Sans', sans-serif]Bir istatistik dosyasının silinmesi (batterystat.bin) yada diğer adı ile kalibrasyonun batarya ömrüne etki edebileceği teknik ve teorik olarak ham hayaldir. Bazılarının işe yarıyor demesi plasebo etkisinden başka bir şey değildir. Androidin üreticisi bile kalibrasyon diye bir şey yoktur derken bu ısrarın sebebi şehir efsaneleridir. [/font]


[font='Open Sans', sans-serif]Teknik olarak 10 saat şarj etmenizde mümkün değildir. Bu ayrı bir şehir efsanesidir. Nikel magnezyum piller için gerekliydi bu 20 yıl önce.[/font]

[font='Open Sans', sans-serif]Romunuzda veya sisteminizde bir tuhaflık olup olmadığına bakmalısınız. Wakelock dedector kullanarak şarj ettikten sonra batarya bitmesine yakin bir kullanım istatistiği alıp ekran görüntüsü atarsanız neyin yanlış gittiğini söyleyebiliriz.[/font]

[font='Open Sans', sans-serif]Ayrıca bataryaniz yanlış kullanım yüzünden gerçekten bozulmuş olabilir. Lityum ion pilleri tam bitirip şarj etmek, bilgisyar usb bağlantısı ile şarj etmek, amper değeri hatalı bir şarj aleti kullanmak suretiyle rahatlıkla bozabilirsiniz. [/font]
 
 Çok haklısınız hocamda şöyle bir şey var arkadaşlarımın telefonun pili daha çok dayanıyor bende şaşırıyorum aynı oyunları oynayıp aynı programları kullanıp aynı romları kullanıyoruz belki bataryada sıkıntı vardır dedim ama yeni batarya aldım %40 da başladı %0 a kadar bitirmeye çalıştım kapalı halde %100 kadar şarj ettim ama malesef oda işe yaramadı telefonu telpayamı göndersem acaba stock rom yükleyip ( cihazda sıkıntı var galiba )
Aynı romları kullanıyor olmanız aynı sonucu alacağınız anlamına gelmez.
Linkleri görebilmek için Giriş yap veya üye ol.


Bu linkteki programı yükleyerek bir günlük istatistik alın resimdeki gibi

O zaman telefonunuzda neler olup bittiğini görebiliriz. 
Birde aslında aklıma geliyor bir şey ama denemek lazım, o pili fazla giden arkadaşınızın şarj aletini bir deneyin. Şarj aletiniz bozulumuş uygun şekilde yükleme yapmıyor olabilir.
Hocam yine çok haklısınız :) saten benim şarj aleti bozuldu diye annemin şarj aletini kullanıyordum yeni orjinal şarj aleti alsam düzelirmi ?
 

maraza

Yasaklı Üye
#16
Sizinki bazı discovrery partilerinde görülen bir durum sadece gösterge hatası aslinda gerçek pil oranını göstermiyor. Bildiğim çözümü yok.
 

Arvelo

Kayıtlı Üye
#17
maraza' Alıntı:
Sizinki bazı discovrery partilerinde görülen bir durum sadece gösterge hatası aslinda gerçek pil oranını göstermiyor. Bildiğim çözümü yok.
Hocam merhaba bende de sorun var o programın SS'ini size atsam bakabilirmisiniz? %15 uyarı verince Telefonumu kapattım programı indirdim şarj oluyor dershaneden gelince %100 olur atarım SS i.

Sorunum : Telefonumu %70 de iken kapatıp açınca %30 a düşüyor,kapatıp açmasamda o aralık 1 dakika gibi bi sürede bitiyor.Rom da Root da var. Orijinal bataryam/kablom var. Servise hiç gitmedi.
[hr]
Emre Can Akdaş' Alıntı:
maraza' Alıntı:
Sizinki bazı discovrery partilerinde görülen bir durum sadece gösterge hatası aslinda gerçek pil oranını göstermiyor. Bildiğim çözümü yok.
Hocam merhaba bende de sorun var o programın SS'ini size atsam bakabilirmisiniz? %15 uyarı verince Telefonumu kapattım programı indirdim şarj oluyor dershaneden gelince %100 olur atarım SS i.

Sorunum : Telefonumu %70 de iken kapatıp açınca %30 a düşüyor,kapatıp açmasamda o aralık 1 dakika gibi bi sürede bitiyor.Rom da Root da var. Orijinal bataryam/kablom var. Servise hiç gitmedi.
Hocam %15 de kapattım dedim bu mesajı yazmaya başlarken kapatıp taktım,taş çatlasa 1 dakikada yazmışımdır.Şimdi %58 gösteriyor batarya :(
 

lovecraft

Kayıtlı Üye
#18
Eğer batarya yeni ise, dalvik cache'i silmeyi deneyebilirsin. Eğer bu da işe yaramaz ise, o zaman kesin kaynakları sömüren bir aplikasyon kurdun telefona. Hangi aplikasyon olduğunu anlamak için aynen yukarıdaki wakelock detector'u kullanabilirsin. Orada sistemi sürekli uyandıran aplikasyon kendini hemen belli eder. Kaldır gitsin. Eğer stock rom kullanmıyorsan rom değiştirmeyi hatta stock roma dönmeyi dene. Zaten çok kolay bunu yapmak GM'nin verdiği programlarla. Bu da işe yarmazsa bataryada sorun var.
 

Arvelo

Kayıtlı Üye
#19
lovecraft' Alıntı:
Eğer batarya yeni ise, dalvik cache'i silmeyi deneyebilirsin. Eğer bu da işe yaramaz ise, o zaman kesin kaynakları sömüren bir aplikasyon kurdun telefona. Hangi aplikasyon olduğunu anlamak için aynen yukarıdaki wakelock detector'u kullanabilirsin. Orada sistemi sürekli uyandıran aplikasyon kendini hemen belli eder. Kaldır gitsin. Eğer stock rom kullanmıyorsan rom değiştirmeyi hatta stock roma dönmeyi dene. Zaten çok kolay bunu yapmak GM'nin verdiği programlarla. Bu da işe yarmazsa bataryada sorun var.
hocam benim yeni batarya alıcak param yok öğrenciyim, 60-70 tl arası. garanti karşılarmı ücretsiz?
 
Üst